عاشقم... عاشق آن « میم » که می آید آخر عزیز و مرا می کند مال تو !!
خدایا! لطفا فردا صبح ار روی آن یکی دنده‌ات بیدار شو ما به خوشبختی نیاز داریم ....تو به کمی تنوع..
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

بچه ها این قایقی که اینجا میبینید به گفته ی خود مصری ها متعلق به خود فرعونه...

فاز دوم پروژه‌ی مرمت قایق فرعون معروف به «خوفو» در راستای جذب بیشتر گردشگران به مصر‌ به‌زودی آغاز می‌شود.

 از روز دوشنبه و در راستای جذب بیشتر گردشگر به مصر، پروژه‌ی مرمت قایق فرعون -خوخو-‌ که در مدت ‌۴۵٠٠ سال در هرمی به همین نام قرار داشت،‌ آغاز می‌شود.

در فاز اول پروژه‌ی مرمت قایق فرعون‌، این قایق در ماه ژوئن از هرم «خوفو» خارج شد.

قرار است پروژه‌ی مرمت این قایق با اختصاص بودجه‌ی ‌١٠ میلیون دلاری با کمک مرمتگرانی از دانشگاه «یاشیدا» ژاپن انجام شود.

طبق اعلام مقامات مصری‌، این قایق ‌۴٣ متری که در سال ‌١٩٨٧ کشف شد‌، در کنار قایق دیگری که در سال ‌١٩٩٢ توسط باستان‌شناسان ژاپنی کشف شد به نمایش درخواهد آمد تا به جاذبه‌ی جدید گردشگری مصر تبدیل شود.

هرم ‌‌۴۵٠٠ ساله‌ و ‌١۴٧ متری «خوفو» که در ساخت آن از ‌‌۵/٢ میلیون تن قطعات مکعبی سنگ استفاده شده است، یکی از عظیم‌ترین بناهای ساخته‌ی دست بشر است و محققان طی سال‌ها همواره ‌به دنبال کشف راز ساخت آن بوده‌اند.

قایق فرعون

تلاشها برای تبدیل قایق فرعون به جاذبه‌ی جدید گردشگری مصر در شرایطی صورت می‌گیرد که پس از قتل سه گردشگر فرانسوی و ربوده‌شدن گردشگران کره‌ای در مصر طی هفته‌های گذشته، اکنون قتل و ربوده ‌شدن گردشگران به بحران جدید صنعت گردشگری این کشور تبدیل شده است.

منبع :ایسنا

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

شما می توانید در این عکس ها که توسط یک عکاس خلاق به نام کارلوس گاتی اهل آرسیبو، پورتوریکو گرفته شده اند زیبایی های طبیعت را ببینید و با دیدن آنها احساس خوبی پیدا کنید. قطعا دیدن این عکس های سیاه و سفید و رنگی هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.



عکس های دیدنی,عکس طبیعت,Dramatic Photos,,,,,,,,,apam.ir
عکس های دیدنی,عکس طبیعت,Dramatic Photos,,,,,,,,,apam.ir
عکس های دیدنی,عکس طبیعت,Dramatic Photos,,,,,,,,,apam.ir

عکس های دیدنی,عکس طبیعت,Dramatic Photos,,,,,,,,,apam.ir

عکس های دیدنی,عکس طبیعت,Dramatic Photos,,,,,,,,,apam.ir

لطفا ادامه ی مطلب...

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 ذخیره‌گاه زیستکره و تالاب بین‌المللی میانکاله با مساحتی برابر با ۶۶ هزار و ۹۳۳ هکتار در استان مازندران قرار دارد در سالهای ۱۳۴۸ و ۱۳۵۴ به ترتیب به عنوان منطقه حفاظت شده و تالاب بین‌المللی اعلام و در کنوانسیون رامسر ثبت شد.

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

ویژگی‌های خاص منطقه موجب شد تا در سال ۱۳۵۴ به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته و در سال ۱۳۵۵ نیز به عنوان ذخیره گاه زیستکره انتخاب شود.

این منطقه جلگه‌ای با ارتفاع ۲۷ متر از سطح دریاهای آزاد، بارندگی و دمای متوسط سالیانه ۷۰۰ میلیمتر و ۱۷ درجه سانتیگراد، دارای اقلیم های مدیترانه ای تا نیمه مرطوب معتدل است.

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

میانکاله از دو بوم نظام منحصر به فرد تالاب میانکاله – خلیج گرگان و شبه جزیره میانکاله تشکیل شده است. آب تالاب لب شور بوده و از دریای خزر، رودخانه دایمی قره سو و چند رودخانه فصلی تامین می‌شود. وجود مجموعه‌ای از شنزارهای ساحلی، اراضی باتلاقی، آبگیرها، مرداب جنگلی و تپه‌های شنی در کنار هم، از دیگر ویژگی‌های این پناهگاه به شمار می‌آید. ۱۷۹ گونه گیاهی و ۲۰۴ گونه پرنده مهاجر و بومی در منطقه شناسایی شده‌اند.

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

شرایط منحصر به فرد اکولوژیکی، تنوع زیستی بالا، آشیان‌سازی پرندگان با ارزش بومی و مهاجر، چشم‌اندازهای بدیع، نزدیکی به مراکز جمعیتی و راه‌های دسترسی مناسب، زمینه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و گردشگری را در منطقه فراهم آورده است.

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

مهاجرت پرندگان به تالاب میانکاله

 بفیه ی عکسها... ادامه ی مطلب...

منبع :ایسنا



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

روش چهل و سوم:دایره ی لغات خود را وسعت دهید.

به دنبال معنی یک لغت بودن، معانی مختلف آن را کشف کردن یا پرسیدن معنی آن از دیگران، نباید شما را نسبت به آنچه نمی دانید مایوس کند. وقتی معنی واژه ای را نمی دانید، حتما در جستجوی آن باشید. سعی کنید هر روز معنی یک لغت تازه را با نحوه ی تلفظ و موارد استفاده ی آن بیاموزید. مردم دنیا در پیوند با یکدیگر در حال ایجاد ارتباط با یکدیگرند و افزایش دایره ی معلومات شما در این ارتباط موثر واقع می

روش چهل و چهارم:پیش از رسیدن به رستوران، سفارش بدهید.

اگر فرزندانی شلوغ و سرکش یا پر اشتها دارید، پیش از آن که از منزل خارج شوید، سفارش غذای خود را به رستوران مورد نظر خود بدهید. بدین ترتیب وقتی شما به آنجا رسیدید غذای شما آماده است. سرگرم نگه داشتن بچه های کم سن و سال در چنین مکان هایی از وظایف مهم به شما می رود. پس جهت آسودگی خود و در انتظار آماده شدن غذا نبودن، از این تجربه بهره مند شوید.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 اینکه وجه مشخصه بسیار متمایز گورخرها، یعنی پوست راه راه آنها، به چه دلیل در روند تکامل این حیوان ظاهر شده برای چند دهه موضوع بحث دانشمندان بوده است. اکنون محققان مجاری و سوئدی می گویند که این معما را حل کرده اند. به گفته آنها این خطوط برای دفع حشرات خونخوار است.

این گزارش در نشریه “زیست شناسی تجربی” (Experimental Biology) حاکیست که این الگوی خاص باعث می شود گورخر هدف جذابی برای حشرات نباشد.

کلید این پدیده در چگونگی انعکاس نور توسط خطوط سیاه و سفید نهفته است.

سوزان آکسون از دانشگاه لوند و از اعضای تیم تحقیق بین المللی که این مطالعه را انجام داد گفت: ” ما مطالعه را با بررسی اسب هایی با پوست سیاه، قهوه ای و سفید شروع کردیم. دریافتیم که در اسب های سیاه و قهوه ای نور به صورت افقی پولاریزه می شود. ”

این جلوه باعث جذابیت زیاد این اسب های تیره برای حشرات شد. این بدان معنی است که نور منعکس شده از پوست تیره اسب – که به چشمان یک حشره گرسنه می تابد – در یک سطح افقی حرکت می کند.

دکتر آکسون و همکارانش دریافتند که حشره موسوم به “مگس اسبی” یا تابانوس شدیدا جذب این امواج “مسطح” می شود.

امواج نوری غیرپولاریزه در هر سطحی حرکت می کنند و برای حشرات خیلی کمتر جذابند. در نتیجه اسب های سفید در مقایسه با اسب های تیره خیلی بیشتر از این مگس ها در امان هستند.

پس از این کشف بود که تیم محققان به بررسی گورخرها علاقه مند شد.

آنها می خواستند بدانند که چه نوع نوری از بدن راه راه گورخرها منعکس می شود، و این مساله چه تاثیری بر مگس ها که پرآزارترین دشمن آن است دارد.

دکتر آکسون به بی بی سی گفت: “ما یک صحنه آزمایشی درست کردیم و الگوهای مختلف را روی تخته ها نقاشی کردیم.”

او و همکارانش یک تخته سیاه و چند تخته منقش به الگوهای راه راه – با عروض مختلف – را در یک مزرعه اسب در منطقه ای روستایی در مجارستان قرار دادند.

او توضیح داد: “ما چسب حشرات را روی تخته ها چسباندیم و مگس هایی که به هرکدام چسبیدند را شمردیم.”

به گفته خانم آکسون تخته راه راهی که بیش از همه به الگوهای واقعی بدن گورخر نزدیک بود خیلی کمتر از بقیه مگس ها را جذب کرد، “حتی کمتر از تخته های سفیدی که نور غیرپولاریزه منعکس می کرد.”

“این غافلگیرکننده بود زیرا در یک الگوی راه راه هنوز نواحی تیره که نور پولاریزه را به صورت افقی منعکس می کند وجود دارد. اما نوارها هرچه باریکتر، جذابیت آنها برای مگس ها کمتر.”

تیم محققان برای بررسی واکنش مگس ها به یک هدف سه بعدی واقعی تر، چهار ماکت با ابعاد واقعی با پوستی چسبناک را در مزرعه قرار دادند – یکی قهوه ای، یکی سیاه، یکی سفید و یکی راه راه مثل گورخر.

محققان هر دو روز یک بار مگس های به دام افتاده را جمع کردند و دریافتند که ماکت گورخر کمترین مگس را جذب کرده بود.

با این حال بعضی زیست شناسان تکاملی می گویند که این مطالعه سایر توضیحات برای راه راه بودن گورخر را مردود نمی کند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

سونامیزمین لرزه هایی بر روی بستر اقیانوس رخ می دهند که می توانند فشار بسیار زیادی را به آب اطراف وارد کنند و همچنین یک یا چند موج عظیم تخریب کننده را بوجود آورند که به سونامی، آب لرزه یا موج های دریایی زلزله ای معروف است.

برخی از مردم سونامی ها را موج های جزر و مدی می نامند. اما دانشمندان فکر می کنند که این اصطلاح گمراه کننده است چرا که این موج ها به دلیل ایجاد جزر و مد به وجود نمی آیند.

ممکن است سونامی ها با رسیدن به آب های کم عمق نزدیک ساحل ارتفاعی بیش از ۳۰ متر را بوجود بیاورند. در اقیانوس باز، سونامی ها معمولا با سرعتی در حدود ۸۰۰ تا ۹۷۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. آن ها می توانند مسافت زیادی را طی کنند و با وجودی که از اندازه آن ها کاسته می شود اما می توانند در مناطق ساحلی هزاران مایل دورتر از سرچشمه شان سیل به راه بیندازند.

نوعی دیگر از سونامی که خیزش طوفان نامیده می شود عبارت است از موج های عظیم الجثه ای که به وسیله طوفان حرکات تند و ضربه ای ایجا می کنند. در سال ۱۹۷۰، طوفان و تند بادی در بنگلادش با یکدیگر برخورد کرد که ۲۶۶ هزار نفر کشته بر جای گذاشت. این وضعیت در سال ۱۹۸۵ نیز دوباره تکرار شد و ۱۰ هزار نفر دیگر کشته شدند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 روش 40:احساس نکنید که همیشه باید کاری انجام بدهید.

اگر کاری انجام بدهید هیچ اتفاقی نمی افتد در حقیقت کار نداشتن زیانی به نظم روزانه نمی رساند. بنشینید و آسوده باشید یا این که پرسه بزنید، به ذهنتان اجازه ندهید آشفته و مضطرب شود. شاید با فکر کردن به این که می توانستید در لحظه های بیکاری کاری انجام دهید اما آن را تلف کرده اید، دچار تشویش و نگرانی شوید. اما با کنترل خود در واقع شما کاری انجام داده اید و توانسته اید به آسانی و با آرامش لحظاتی را هم که کار خاصی برای انجام نداشته اید، مدیریت کنید و سبب آرامش ذهن خود شوید. و بدین ترتیب می آموزید که زندگی تنها کار کردن نیست. بلکه بودن شما هم به تنهایی دارای معنایی است.

بنابراین آسوده باشید و در لحظات بیکاری نیز از زندگی لذت ببرید.

روش چهل و یکم :قبل از قضاوت به دنبال کشف حقیقت باشید.

در داوری کردن هرگز عجله نکنید و قبل از اینکه به کسی تهمت بزنید و یا به سرعت نتیجه گیری کنید حقایق را بررسی کنید. قضاوت عجولانه هم به زیان خود شما و هم به زیان دیگران است.

همیشه پیش از رسیدن به مرحله ی قضاوت اطلاعات کاملی را از منابع قابل اعتماد کسب کنید. جامعه ی امروزی ما، ما را آماده ی مجازات دیگران و ضربه زدن به آن ها کرده است، حال آنکه اگر داوری درباره ی شخصی اشتباه باشد، سبب پشیمانی و احساس شرم می شود. شما خود را دچار چنین قضاوتی نکنید و پیش از اینکه وارد عمل شوید، حقایق را در یابید.

نوشته شده در تاريخ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 محققان پس از چندین سال تحقیق و بررسی بر روی افرادی که با موفقیت توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند، شش راز بزرگ موفقیت این افراد را اعلام کردند.

بر اساس این تحقیق، شش راز موفقیت عبارتند از:

۱- فعالیت جسمی مداوم داشته باشید: مردان و زنانی که با موفقیت توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند، گفته‌اند که هیچ‌گاه فعالیت جسمی و ورزشی را ترک نکرده‌اند. این فعالیت‌های جسمی انواع مختلفی از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری و فعالیت‌های هوازی را شامل می‌شوند. همچنین این فعالیت ها باعث می‌شود که فرد چاق در طول روز از خوردن غذای اضافی خودداری کند.

۲- از خوردن وعده‌های غذایی پر کالری و پر چربی بپرهیزید: افرادی که با موفقیت توانسته‌اند خود را از چاقی برهانند، به طور متوسط در شبانه روز ۱۳۸۱ کالری مصرف کرده‌اند که فقط ۲۴ درصد این وعده‌های غذایی چربی بوده است. این افراد در هفته به طور متوسط ۲/۵ وعده غذایی مصرف و به طور متوسط کمتر از یکبار در هفته از غذاهای رستورانی که معمولا پر از روغن و چربی هستند استفاده می‌کرده‌اند.

۳- صبحانه را از دست ندهید: بیش از سه چهارم افرادی که توانسته‌اند وزن خود را به مقدار قابل توجه کاهش دهند، گفته‌اند که هر روز صبحانه می‌خوردند و فقط چهار درصد بوده‌اند که هیچ‌گاه صبحانه نخورده‌اند. یک صبحانه مناسب در دوره رژیم لاغری، میوه یا غذاهای غله‌ای است. به گفته محققان خوردن صبحانه‌ سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بدن در طول روز کالری بیشتری مصرف کند.

۴- هر روز خود را وزن کنید: چهار درصد افرادی که توانسته‌اند با موفقیت اضافه وزن خود را کاهش دهند هر روزخود را وزن می‌کرده اند. همچنین ۳۱ درصد نیز یکبار در هفته وزن خود را اندازه‌گیری می‌کردند. به گفته محققان کنترل دایمی وزن باعث افزایش انگیزه و امید شما به ادامه مبارزه خود با وزن اضافی بدنتان است.

۵- الگوی تغذیه خود را تغییر ندهید: اکثر افراد موفق در امر کاهش وزن، تا پایان دوره رژیم لاغری فقط از یک شیوه الگوی تغذیه استفاده می‌کنند و هیچ‌گاه آن را تغییر نمی‌دهند. محققان دریافته‌اند افرادی که به الگوی تغذیه و رژیم خود پایبندترند، اراده محکم‌تری نیز در کاهش وزن دارند.

۶- جلوی لغزش‌ها را بگیرید: هنگامی که در رژیم لاغری به سر می‌برید، به هر حال مواقعی پیش می‌آید که برخلاف رژیم و الگوی تغذیه‌ای خود اقدام به خوردن غذاهای پر کالری و پر چربی می‌کنید. تا آنجا که می‌توانیدجلوی این گونه مواقع را بگیرید، چرا که بر اساس بررسی‌های محققان فقط ده درصد این گونه افراد توانسته‌اند با موفقیت وزن خود را کاهش دهند.

منبع :همشهری آن لاین

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

توماس ویلر، مدیر کل شرکت بیمه ی عمر ماساچوست موچوآل و همسرش در بزرگراه بین ایالتی رانندگی می کردند که متوجه شدند بنزین اتومبیل رو به پایان است. ویلر از خروجی بعدی از بزرگراه خارج شد و پس از مدت کوتاهی یک پمپ بنزین مخروبه که فقط یک دستگاه پمپ داشت پیدا کرد.

او از تنها فردی که آنجا بود، خواست تا باک اتومبیل را پر کند و نگاهی هم به روغن موتور بیندازد. سپس به قدم زدن در اطراف پمپ بنزین پرداخت، تا خستگی پاهایش برطرف شود.

هنگامی که توماس به سمت اتومبیل باز می گشت، متوجه شد که متصدی پمپ بنزین و همسرش گرم گفت و گوی شادی هستند. او پول بنزین را پرداخت کرد و گفت و گوی آنها هم قطع شد. اما وقتی سوار اتومبیل شد، متوجه شد که متصدی پمپ بنزین برای همسرش دست تکان داده و می گوید: «از صحبت کردن با شما خوشحال شدم.»

به محض خروج از پمپ بنزین، ویلر از همسرش پرسید که آیا آن مرد را می شناسد. همسرش بلافاصله تصدیق کرد و گفت که او را می شناسد. آن ها در یک دبیرستان درس خوانده بودند.

ویلر به خود بالید و گفت: «ای خدا! تو چقدر خوشانس هستی که با من ازدواج کردی. چون در غیر اینصورت الان به جای اینکه همسر یک مدیر کل باشی با یک متصدی پمپ بنزین ازدواج کرده بودی.»

زن جواب داد: «عزیزم اگر با او ازدواج می کردم، مطمئنا او مدیر کل بود و تو متصدی پمپ بنزین.»

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

روش سی و نه :آنچه را که دارید، دوباره نخرید.

شاید این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما هم اکنون بسیاری از این اقلام در منزل شما هست و شما هیچ اطلاعی از وجودشان ندارید. مخصوصا اگر کسی باشید که به انباشتن وسایل علاقمند باشید. بنابراین، قبل از اینکه به خرید بروید، توجه کنید که آیا ان شی بخصوص را در منزل دارید یا خیر. پشت یخچال، کابینت ها و گنجه ها، جاهایی است که ممکن است شروع خوبی برای بررسی باشند.

همیشه لیستی از وسایل کم مصرف خود تهیه کنید و مشخص نمایید که آنها را کجا گذاشته اید. بدین ترتیب شما می توانید با آگاهی از آنچه که در منزل دارید، از خرید آن صرف نظر کرده سبب حفظ پول خود شوید.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

بچه ها به دلایل مختلفی با هم دعوا می‌کنند؛ والدین معمولاً نمی‌دانند چه زمان باید اجازه بدهند دعوای آنها روند عادی خودش را طی کند و چه زمان باید دخالت کرده و وارد عمل شوند. بچه‌ها ممکن است به احمقانه‌‌ترین دلایلی که واقعاً غیرمنطقی به نظر می‌رسند با هم دعوا کنند—دلایلی که ممکن است حتی برای والدین خنده‌دار باشد—اما به نظر بچه‌ها دلایل خوبی برای دوست شدن یا دعوا کردن با همدیگر است. خواهر و برادرها ممکن است به خاطر ظاهری‌ترین مسائل با هم دعوا کنند: مثل اینکه کجا بنشینند، کی به کی دست می‌زنه، پدر کدامیک را بیشتر دوست داره…

کارهایی هست که والدین می‌توانند برای به حداقل رساندن دعوای بچه‌ها انجام دهند:

۱- دعوای بچه‌ها را نادیده بگیرید. البته این توصیه باید با این احتیاط همراه باشد که در دعوای آنها با هیچ آسیبی (جسمی، احساسی یا فکری) همراه نباشد. در این موارد حتماً باید مداخله کنید. اما بیشتر دعواهای بچه‌ها فقط کل‌کل و مشاجره عادی است و مداخله والدین فقط حل کردن مشکل توسط خود بچه‌ها و آشتی کردنشان را کندتر می‌کند. خیلی وقت‌ها دعوا کردن راهی برای بچه‌ها برای جلب توجه است و برای بعضی از آنها، توجه منفی از توجه نکردن بهتر است. اگر والدین دعوای آنها را نادیده بگیرند و اجازه ندهند آن به مرکز خانه تبدیل شود، آنها دیگر دلیلی برای دعوا کردن نخواهند داشت. مادری بود که یکی از اتاق‌های خانه را اتاق دعوا نامیده بود و هروقت بچه‌ها می‌خواستند دعوا کنند او از آنها می‌خواست که به آن اتاق بروند و تازمانی که مشکل شان را حل نکرده‌اند از اتاق بیرون نیایند. تنها دلیلش هم این بود که دوست نداشت سروصدا و مشاجره بشنود.

۲- در برخورد با رفتارها و دعوای بچه‌ها، حفظ برابری دو طرف ضروری است. یکی از دام‌هایی که ممکن است والدین در آن گرفتار شوند این است که تلاش کنند بفهمند چه کسی دعوا را شروع کرده است، و چه گفته است و بعد چه چیز باعث بدتر شدن دعوا شده است. جانب‌گیری کردن یا تعیین مجازات‌های متفاوت زمینه را برای برچسب قربانی و قلدر زدن فراهم می‌کند. در اکثر موارد، مجازات بچه‌ها باید یکسان باشد: بدون هیچ استثنا. هدف باید این باشد که میل به برد و باخت را در دعواهای بچه‌ها از بین ببرید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 اخیرا بسیاری از تبلیغات اجتماعی محافظت از طبیعت را رواج می دهند. و این در حالیست که گاهی اوقات حفاظت از طبیعت با جلوگیری از اقدامات مخرب انسان صورت می گیرد. در زیر پوستر های تبلیغاتی جالبی که توسط Prowildlife به تصویر کشیده شده اند را می بینید در کنار همه ی این پوسترها نوشته شده: ” با پایان دادن به جنگ، به مادر طبیعت کمک کنیم. ”

نگاه کنید و کمی فکر کنید!

تبلیغات دیدنی,Help Mother Nature to Fight Back,apam.ir
تبلیغات دیدنی,Help Mother Nature to Fight Back,apam.ir
تبلیغات دیدنی,Help Mother Nature to Fight Back,apam.ir



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 روش های مختلف سفید کردن دندان ها آشنا شویروش های سفید کردن دندان هازیبا شو: روش‌های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد که شامل خمیر دندان‌های سفید‌کننده، ژل‌‌ها، دهانشویه‌ها و قالب‌های مخصوص و روش‌های درمانی که در مطب دندانپزشکان انجام می‌پذیرد، می‌شود. سفید کردن دندان‌ها برای دندان‌های افرادی که دندان‌ها و لثه‌های سالم دارند و هیچ‌گونه ترمیمی روی دندان‌های آنها وجود ندارد، ایده‌آل می‌باشد. افرادی که دارای دندان‌هایی با زمینه‌ زرد رنگ هستند بهترین پاسخ را به این روش‌ها می‌دهند. ولی این روش‌های زیباسازی برای همه افراد توصیه نمی‌‌گردد.

خمیر دندان‌های سفیدکننده

همه خمیر دندان‌ها لکه‌های روی سطح دندان‌ را از بین می‌برند؛ زیرا حاوی مواد ساینده خفیفی هستند. بعضی از خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی مواد و عوامل شیمیایی بیشتری هستند که لکه‌های اضافی و بیشتری را از روی دندان‌ها پاک کرده و آنها را پولیش می‌کنند. خمیر دندان‌ها فقط لکه‌های سطحی دندان را از بین می‌برند، در صورتی که خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی پراکساید یا پراکساید هیدروژن هستند و لکه‌های عمیق‌تر را نیز از بین می‌برند و رنگ دندان‌ها را سفید می‌کنند. خمیر دندان‌های سفیدکننده فقط دندان‌ها را یک درجه روشن می‌کنند؛ در صورتی که دندانپزشک می‌تواند دندان‌ها را ۳ تا ۸ برابر سفید کند.

نوارها و ژل‌های سفیدکننده

ژل‌های سفیدکننده دندان حاوی پراکساید هستند و با یک برس کوچک به‌طور مستقیم روی سطح دندان‌ها کشیده می‌شوند و باید روزی دو بار به مدت ۱۴ روز از آنها استفاده کرد. نتایج اولیه در عرض چند روز قابل مشاهده است و نتیجه نهایی بعد از ۱۴ روز حاصل خواهد شد. نوارهای سفیدکننده دندان، نوارهای نامرئی و بسیار نازکی هستند که با یک لایه از ژل سفیدکننده پراکساید پوشیده شده‌اند و باید روزی دو بار به مدت ۳۰ دقیقه (در ۱۴ روز) استفاده شوند. سفیدی دندان‌ها بعد از این ۱۴ روز، در صورتی‌که روزانه مسواک زدن را فراموش نکنید، تا چهار ماه ثابت خواهد بود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

روش سی و هشت:تا وقتی که چیزی برای نگرانی ندارید، نگران نباشید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی امور بر وفق مرادشان است و مشکل خاصی ندارند، شروع می کنند به اظهار نگرانی و ناراحتی درباره بدبختی های پیش نیامده که شاید روزی اتفاق بیفتد و همه چیز را نابود سازد. یا وقتی شخصی سر وقت در جای مقرر حاضر نشد یا کاری مطابق برنامه پیش نرفت، فکر کنند که بدترین نمایش زندگیشان اجرا شده است. شاید همیشه اندکی ترس و نگرانی در ورای ذهنتان رخنه کرده باشد. در هر صورت، بیهوده بودن بسیاری از نگرانی های شما با گذر زمان ثابت می شود و اغلب نگرانی ها غیر قابل توجیه هستند، گاهی حتی اموری که پایان آن ها را ناگوار پیش بینی کرده ایم و نگران بوده ایم، سرانجام خوشی دارند، بنابراین آرام باشید و از زندگی بهره بر گیرید و درباره آینده ی یاس آلود این همه ناله سر ندهید.

نوشته شده در تاريخ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

به نظرتون بازم میتونیم ادعا کنیم که خیلی میفهمیمو نباید مورد تمسخر خیلی ها قرار بگیریم؟یعنی مسئولین این شهر موقع نصب این پارچه به هیچ چی فکر نکردن؟

بچه ها اصلا میدونید کجای کارشون لنگ میزنه؟(نظراتونو واسم بفرستید )

ezdevaj.jpg

این منطقه از شهرهای استان کرمانه...

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

اگر به تازگی شما و یا یکی از دوستانتان به این بیماری مبتلا شده اید، این کارها را انجام دهید:

۱- اطلاعات خود را درباره این بیماری بالا ببرید.

MS یک بیماری خود ایمنی مزمن بوده که اثر خود را روی سیستم اعصاب مرکزی نشان می دهد. زمانی که سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند، MS ظاهر می شود. میلین، غلاف محافظت کننده از فیبرهای عصبی در مغز و نخاع می باشد. میلین تخریب می شود و برخی اعصاب زمینه ای آسیب می بینند.

۲- بیماری MS به آسانی تشخیص داده نمی شود.

بسیاری از آزمایشات برای تشخیص وجود دارد، از جمله: MRI و تجزیه و تحلیل مایع نخاع.
زمانی که سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند، MS ظاهر می شود. میلین، غلاف محافظت کننده از فیبرهای عصبی در مغز و نخاع می باشد.

۳- علائم بیماری MS را بشناسید.

علائم این بیماری شامل:

بی حسی

تاری دید

عدم تعادل بدن

هماهنگی ضعیف عضلات

لکنت زبان

رعشه

خستگی بیش از حد

مشکلات حافظه

اختلال عملکرد مثانه

فلج

نابینایی

۴- درمان بیماری MS را به تاخیر نیندازید.

درمان این بیماری شامل: کنترل علائم و بهبود زندگی بیمار است. در حال حاضر بسیاری از داروها، موجب کاهش شدت حملات MS و کاهش سرعت پیشرفت این بیماری می گردند. اگر به محض تشخیص این بیماری، درمان صورت نگیرد، موجب از کارافتادگی فرد می گردد.

۵- علائم MS را خودتان پیگیری کنید.

در یک دفتر، نشانه های بیماری MS را بنویسید. به این وسیله به پزشک کمک خواهید کرد که پیشرفت بیماری را بداند و نیز بداند که آیا داروهای مورد استفاده برای شما مناسب بوده است یا نه.

۶- از عوامل زیر پرهیز کنید.

خستگی شدید

استرس

سیگار

تب

حمام گرفتن با آب گرم و یا در مکان های خیلی گرم بودن

در معرض نور خورشید قرار گرفتن

نوشیدن الکل.... ادامه ی مطلب

منبع :تبیان



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 

موهای زیر پوستیزیبا شو:

موی زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی موهایی هستند که کمی به سمت بیرون از پوست رشد می کنند سپس به سمت داخل خمیده شده و به داخل پوست فرو می روند. در نتیجه ، ممکن است قرمزی ، حساسیت و تورم در آن ناحیه ایجاد شود.

علت ایجاد موهای زیرپوستی چیست؟

وجود موهای زیر پوستی مشکل شایعی است. یکی از علتهای شایع ایجاد این مشکل ، تحریک مزمن ساقه و فولیکول مو است. این تحریک ممکن است در اثر تراشیدن مکرر و از بین بردن مداوم و نزدیک به پوست موها و یا در اثر استفاده از لباسهای تنگ ایجاد شده باشد.

این مشکل در چه کسانی بیشتر دیده می شود؟

به نظر می رسد افرادی که موهای مجعد دارند بیشتر از افرادی که موهای صاف دارند دچار چنین مشکلی می شوند.

برای پیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟

_ برای پیشگیری از ایجاد موهای زیرپوستی باید تحریک و سایش در محل مبتلا را کاهش دهید.

_ برای از بین بردن موها مدتی این نکات را رعایت کنید تا مشکل شما برطرف شود.

_ موها را کمی بلندتر از قبل بزنید.

_ در هر نوبت ، از چندین بار استفاده از ریش تراش یا وسایل دیگر در یک ناحیه خودداری کنید.

_ موها را در جهت رویش مو اصلاح کنید نه در جهت های دیگر.

_ بعد از اصلاح از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا اصلاح کردن راحتتر شود و پوست شما کمتر آسیب ببیند.

موهای زیرپوستی چگونه درمان می شوند؟

بیشتر موهای زیر پوستی بالاخره خود به خود به بیرون از سطح پوست رشد می کنند و به درمان خاصی نیاز ندارند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر تعداد موهای زیر پوستی شما بسیار زیاد است و همیشه دچار این مشکل می شوید و یا اگر دچار درد در یکی از این موها شدید که بیش از چند روز طول کشید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما درمان مناسب صورت گیرد.

_ درمان هایی که ممکن است برای شما تجویز شود شامل ضد عفونی کننده های موضعی و آنتی بیوتیک ها در مواردی که عفونت وجود دارد است.

_ درمان های لایه برداری پوست ممکن است تجویز شوند.

_ و در موارد مقاوم به درمان ممکن است برداشتن دائمی موهای گرفتار صورت گیرد.

منبع :یکی از سایتهای خبری

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 

زندگی بی دغدغه 36زوش سی و شش:درباره ی قطع رابطه با مردم احساس گناه نکنید.

آیا می توانید ارتباط خود را با تمام افرادی که در طول زندگی با آنان دوستی و آشنایی داشته اید برای همیشه حفظ کنید؟ اگر چنین چیزی امکان داشت بسیار خوب بود، اما هیچ ضرورتی برای تحقق این امر غیر ممکن وجود ندارد. قبول کنید، بسیاری از افرادی که ارتباط شما با آنان طولانی نیست یا به جای بسیار دوری نقل مکان می کنند، از حلقه ی روابط شما بیرون خواهند رفت. یک روز با افرادی دوستی می کنید و روزی هم از هم جدا می شوید. در هر صورت حداقل چیزی که از این رابطه برای شما می ماند، خاطراتی است که از در کنار هم بودن نصیب شما شده است. بنابراین خود یا دیگری را به خاطر این جدایی مقصر نشمارید و آن را کاملا طبیعی و بر حق به حساب آورید.

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

زندگی بی دغدغه - 35روش سی و پنجم:مرگ و زندگیتان ( غم و شادیتان ) وابسته به بازارهای مالی نباشد.

اگر شما در شرکتی یا موسسه ای سرمایه گذاری کرده اید که سود شما در دراز مدت به دست می آید، از نوسانات روزانه ی اقتصاد آن شرکت یا موسسه متاثر نشوید. این شرکت ها و موسسات از شما صبر و شکیبایی بی نهایتی انتظار دارند و با اوج گرفتن یا ورشکستگی خود مالیات و سود را تغییر می دهند. خود را اسیر این نوسان نکنید و مبلغ سرمایه گذاری خود را به دست فراموشی بسپارید.

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 

نقشه جاده ابریشمجاده ابریشم مجموعه ای از مسیرهای تجاری باستانی بود که چین و اروپا را به هم مرتبط می کرده است. جاده ابریشم از سال ۱۰۰ قبل از میلاد تا ۱۵۰۰ بعد از میلاد رونق داشت. این مسیر تجاری که از کوهستان ها و بیابان های آسیای مرکزی در شرق چین شروع شده و با عبور از خاورمیانه به دریای مدیترانه می رسید حدود ۸۰۵۰ کیلومتر داشت. به دلیل حجم زیاد ابریشم چینی که در این جاده حمل می شده است آن را جاده ابریشم نامیدند.

شهرهایی که در طول جاده ابریشم قرار داشتند علاوه بر کالا و غذا، آب و محل استراحت را برای تجار فراهم می کرد. از میان این شهرها، ختن (هوتان امروزی در چین) به خاطر پشم سفید و ناحیه فغانه در ازبکستان امروزی به خاطر داشتن اسب های نیرومند مشهور بودند. کاروان های شترها بیش تر کالاها را در طول مناطق خشک و خشن جاده ابریشم حمل می کردند. در سال ۸۰۰ بعد از میلاد به دلیل انتخاب مسیرهای دریایی امن تر از سوی تجار، حمل و نقل کالا از این مسیر کاهش یافت. آخرین دوره ای که از این جاده استفاده اساسی می شد سده های ۱۳ و ۱۴ بود، زمانی که مغول ها بر چین و آسیای میانه حکمرانی می کردند.

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

آیا اینجا واقعا تهرانه؟

تهران



 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 به نظر شما این عکس چه کسی است؟

کمی از مانیتور خود فاصله بگیرین و بعد پاسخ دهید !

این کیه؟



 

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

 پيرمردي تنها در يکی از روستاهای آمريکا زندگي مي کرد . او مي خواست مزرعه سيب زميني اش را شخم بزند اما اين کار خيلي سختي بود. تنها پسرش بود که مي توانست به او کمک کند که او هم در زندان بود .

پيرمرد نامه اي براي پسرش نوشت و وضعيت را براي او توضيح داد :

"پسرعزيزم من حال خوشي ندارم چون امسال نخواهم توانست سيب زميني بکارم . من نمي خواهم اين مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت هميشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من براي کار مزرعه خيلي پير شده ام. اگر تو اينجا بودي تمام مشکلات من حل مي شد . من مي دانم که اگر تو اينجا

بودي مزرعه را براي من شخم مي زدي.

دوستدار تو پدر".*

 *طولی نکشيد که پيرمرد اين تلگراف را دريافت کرد: "پدر، به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن، من آنجا اسلحه پنهان کرده ام".*

ساعت 4 صبح فردا مأمور اف.بي.آی و افسران پليس محلي در مزرعه پدر حاضر شدند و تمام مزرعه را شخم زدند بدون اينکه اسلحه اي پيدا کنند . پيرمرد بهت زده نامه ديگري به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقي افتاده و مي خواهد چه کند؟*

*پسرش پاسخ داد : "پدر! برو و سيب زميني هايت را بکار، اين بهترين کاري بود که مي توانستم از زندان برايت انجام بدهم".*

 

*نکته:*

*در دنيا هيچ بن بستي نيست.

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

این تصاویر شگفت انگیز بازی مردم با ماه را به نمایش گذاشته است.

عکس های دیدنی,Creative Moon Photography,apam.ir
عکس های دیدنی,Creative Moon Photography,apam.ir
عکس های دیدنی,Creative Moon Photography,apam.ir



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

:روش سی و سوم:چیزی را که واقعا نیاز ندارید، نخرید.

پیش از خرید هر چیز این دو سوال را از خود بپرسید:

۱- آیا واقعا به آن نیاز دارم؟

۲- آیا می توانم این خرید را به هفته، ماه یا سال آینده موکول کنم؟

اگر با خود صادق باشید، متعجب خواهید شد از اینکه بسیاری مواقع می توانید خرید خود را به تاخیر بیندازید، یا به کلی از آن صرف نظر کنید. بدین ترتیب متوجه خواهید شد که مبالغ فراوانی ذخیره می شود و علاوه بر آن در می یابید که توانسته اید به آنچه قبلا داشته اید، اکتفا کنید.

زندگی بی دغدغه 34روش سی و چهار:با مشکلات کنار بیایید

اگر دیر کرده اید، اگر بازی را باخته اید، اگر لکه ای روی لباستان افتاده است و یا اگر ۳۵۰ دلار برای تعمیر ماشینتان خرج کرده اید، آیا در زندگی یک سال آینده شما خیلی تاثیر خواهد داشت؟ در زندگی یک هفته آینده تان چطور؟ بیهوده خود را عذاب ندهید و با این امور کنار بیایید این شکست ها را به عنوان بخشی از زندگی در نظر بگیرید نه به عنوان اتفاق استثنایی و آن ها را فرصت هایی برای پاسخ گویی و حل برخی از ناکامی ها به حساب آورید. این مشکلات، چاشنی و معنی بخش زندگی هستند.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

روش سی و دوم :اگر مایل نیستید به تلفن جواب ندهید.

هیچ قانون و حکمی از آداب معاشرت وجود ندارد، که شما را مجبور کند به خاطر جواب دادن به تلفن کار خود را نیمه تمام رها کنید، یا از سر میز غذا برخیزید، به قطار نرسید و یا برنامه ی تلویزیونی دلخواهتان را نبینید. جز وقتی که شما مایل به جواب دادن باشید پاسخگوی خودکار تلفن را فعال کنید زیرا تصور نمی شود که علاقمند به شنیدن سخنان بیهوده ی یک وراج باشید. پس بگذارید تلفن زنگ بزند و به آن جواب ندهید.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

کاش میدانستی زندگی باهمه وسعت خود محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضادادن  نیست  اضطراب  هوس دیدن ونادیدن نیست زندگی خوردن وخوابیدن نیست زندگی جنبش وجاری شدن است از تماشاگر اغاز حیات تا به جایی که خدا میداند................

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

ازارم میدهد دیدن ان منظره ای که مادری کودکش راسیلی میزندولی کودک باز دامان مادرش را رها نمیکند کجاست ان قاضی تاحکم دهد سر چشمه محبت  مادر است یاکودک...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

ناحیه سیبری را بیشتر بعنوان یک منطقه سردسیر می شناسند در حالیکه طبیعت این منطقه که به "سرزمین خفته" مشهور است شاید از بکرترین مناطق دنیا باشد. سیبری نام سرزمینی بسیار گسترده با مساحت ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ کیلومتر مربع در بخش آسیایی روسیه است. سیبری تقریباً تمامی ناحیهٔ شمال آسیا را در بر می‌گیرد. این ناحیه از رشته‌کوه اورال به سوی شرق امتداد یافته و تا اقیانوس آرام می‌رسد. از سوی شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب به تپه‌های شمال و مرکز قزاقستان و مرزهای مغولستان و چین محدود می‌گردد.

از نظر جغرافیایی، سیبری سرزمین جنگل‌های انبوه، رود‌های پر آب و دشت‌های یخ زده‌ است. زمستان‌های بسیار سرد سیبری و تابستان‌های تقریباً داغ آن باعث شده تا قرن‌ها جمعیت چندانی در آن زندگی نکند اما با تمام این اوصاف این منطقه حدود ۴۰ میلیون نفر سکنه دارد. سیبری یک سرزمین صاف و هموار است و بخش بزرگی از آن را دشت‌ها تشکیل داده اند؛ مرتفع‌ترین نقطهٔ آن یک آتشفشان فعّال در شبه جزیره کامچاتکا با ارتفاع حدود ۴۶۴۹ متر از سطح دریا است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgا

ادامه تصاویر زیباتر.....



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:"گرینویچ","مدار","نصف النهار گرینویچ", توسط سید امیر |

نصف النهار گرینویچنصف النهار گرینویچ خطی شمالی _ جنوبی بر روی نقشه کره زمین است که از گرینویچ، یکی از نواحی لندن عبور می کند. این نصف النهار، غالبا نصف النهار مبدأ نامیده می شود که بر پایه صفر درجه از طول جغرافیایی از سمت شرق یا غرب آن شماره گذاری شده اند.

نصف النهار گرینویچ نقطه شروعی برای مناطق زمانی جهان است. ۲۴ قاچ زمانی وجود دارد که هر کدام دارای عرض ۱۵ درجه طول جغرافیایی است. گرینویچ در وسط یک قاچ زمانی واقع شده است.

حرکت از گرینویچ به سمت شرق نشان می دهد که زمان با ورود به هر ناحیه زمانی یک ساعت به عقب می آید. حرکت به سمت غرب نشان می دهد که با ورود به هر قاچ، زمان یک ساعت جلوتر می رود.

 

 

 


 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:"گلشیفته فراهانی","فراهانی","هالیوود","بازیگر سینما","عریان", توسط سید امیر |

پدر گلشیفته فراهانی گفت: برایم مهم نیست دیلی تلگراف یا هر کس دیگر چه می گوید.
بهزاد فراهانی در اظهار نظری تند گفت: من در این کشور زندگی می کنم ومسائل دخترم به من ارتباطی ندارد. نمی دانم چرا هر چه می گویم کسی حرف هایم را متوجه نمی شود در حال حاضر مشکلات بسیاری وجود دارد که این موضوع ها در آن پنهان است.
وی ادامه داد: به من بگویید چرا در زمانهای دیگر هیچ کسی پیگیر برنامه های دخترم نبود. چرا شما اینقدر سست عنصرهستید؟
فراهانی افزود: در دنیا این همه بدبخت و گرسنه وجود دارد ولی شما ها بند کرده اید به دختر من که چرا فلان می کند.

دوستان نظر خودم به عنوان مدیر این وبلاگ نسبت به این اظهارات محفوظه اگه کسی دوست داره نظر بنده رو بدونه با دادن ای میل بهش میگم...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

روش سی و یک :خواب نیمروزی داشته باشید.

شاید این پیشنهاد با زندگی امروزی مغایرت داشته باشد، اما تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که اندکی خواب نیمروزی دارند، کارایی بالاتر و خوش خویی بیشتری نسبت به دیگران دارند، بیست و پنج یا سی دقیقه خواب نیمروزی معجزه می کند و این استراحت روزانه نباید با خواب شبانه تداخل پیدا کند بنابراین خلوتی پیدا کن و در سکوت چرت کوتاه دلپذیری داشته باش این عادت بهره های فراوانی دارد.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:, توسط سید امیر |

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.

بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند: که دیگر چاره ای نیست شما به زودی خواهید مرد.

دو قورباغه این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توانشان کوشیدند که از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند: که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند و خیلی زود خواهند مرد. بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت. سر انجام به داخل گودال پرت شد و مرد.

 اما قورباغه دیگر با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد میزدند که تلاش بیشتر فایده ای ندارد او مصمم تر می شد تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد. وقتی بیرون آمد. بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟

 معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرد که دیگران او را تشویق می کنند.